למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

ynet: ארבעה חודשים בלי רכבת: "הקורונה החזירה את התחבורה הציבורית לשנות ה-90"

Share on facebook
Share on twitter
המשק נפתח אבל רכבת ישראל עדיין בסגר בחסות פרויקט חישמול המסילות שהולך ומתעכב: 161 יום חלפו מאז הופסק השירות בסופי שבוע ובערבים. "הנסיעה מתל אביב לחיפה הפכה לגיהנום", מספרים הנוסעים| מעקב ynet
אסף זגריזק פורסם: 06.03.21 , 16:52
ארבעה חודשים בלי רכבת: "הקורונה החזירה את התחבורה הציבורית לשנות ה-90" המשק נפתח אבל רכבת ישראל עדיין בסגר בחסות פרויקט חישמול המסילות שהולך ומתעכב: 161 יום חלפו מאז הופסק השירות בסופי שבוע ובערבים. "הנסיעה מתל אביב לחיפה הפכה לגיהנום", מספרים הנוסעים| מעקב ynet הספירה נמשכת (צילום: יריב כץ)
ynet מביא את סיפורם של הנוסעים שנותרים מנותקים. איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע, החליטה לוותר על הרכב הצמוד שהגיע לה כחלק מתנאי ההעסקה ולהסתמך על התחבורה הציבורית כדי להוות דוגמה בארגון ששואף לשמירה על הסביבה. את נסיעותיה מביתה בחיפה למשרד בתל אביב וליתר היחידות הפרוסות ברחבי הארץ היא מבצעת בתחבורה הציבורית והרכבת בפרט.
"אני מסתדרת עם שימוש מאד מועט ברכב פרטי, אבל הקורונה החזירה את התחבורה הציבורית לשנות ה-90", היא אומרת, "הקו של תל אביב-חיפה הוא אחד החזקים והפופולריים של הרכבת. הרב קו הוא סמל הסטטוס שלי וראוי שיותר בכירים מקרב מקבלי ההחלטות יסעו בתחבורה ציבורית, לא נסיעות ראווה אלא נסיעות אמת. מי שעושה זאת יודע מה לעשות לשיפור התחבורה הציבורית ובטוח לא היו עוצר אותה ב-20:00 בערב כפי שנעשה עם הרכבת כעת".
ארבעה חודשים בלי רכבת: "הקורונה החזירה את התחבורה הציבורית לשנות ה-90" המשק נפתח אבל רכבת ישראל עדיין בסגר בחסות פרויקט חישמול המסילות שהולך ומתעכב: 161 יום חלפו מאז הופסק השירות בסופי שבוע ובערבים. "הנסיעה מתל אביב לחיפה הפכה לגיהנום", מספרים הנוסעים| מעקב ynet תחנת נתניה. קו תל אביב-חיפה נסגר עד 2023(צילום: עידו ארז)
"לא כך דמיינו את הפרויקט שהפך להמלצה בלבד למי שמטיב עם החוק", אמר גורם שהיה שותף בהקמתו. החידוש בנתיב פלוס לעומת נתיבי תחבורה אחרים היה הסבת נתיב קיים לנתיב תחבורה ציבורית ושיתופית בתוך זמן קצר וללא תכנון וסלילה חדשים. הטכנולוגיה הנהוגה לאכיפת נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית היא באמצעות מצלמות שמנטרות את כלי הרכב שמורשים לנסוע בו, אבל בנתיב כזה שבו אפשר לנסוע גם ברכב פרטי עם כמה נוסעים לא נמצאה טכנולוגיה שמסוגלת לאכוף את הצורך. לכן, משרד האוצר העביר למשטרת התנועה תקציב ייעודי לאכיפה באמצעות אופנוענים.
ארבעה חודשים בלי רכבת: "הקורונה החזירה את התחבורה הציבורית לשנות ה-90" המשק נפתח אבל רכבת ישראל עדיין בסגר בחסות פרויקט חישמול המסילות שהולך ומתעכב: 161 יום חלפו מאז הופסק השירות בסופי שבוע ובערבים. "הנסיעה מתל אביב לחיפה הפכה לגיהנום", מספרים הנוסעים| מעקב ynet שרת התחבורה מירי רגב(צילום: שחר גולדשטיין)

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי