למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

ynet: תוכנית משרד התחבורה: הרכבת תחזור לפעילות חלקית בסופי שבוע

Share on facebook
Share on twitter
במשרד התחבורה מגבשים תוכנית להחזרת הרכבת לפעילות חלקית בסופי השבוע. עם זאת, מסתמן שהערים הגדולות בישראל יישארו מנותקות: קו חיפה-תל אביב לא יפעל כלל בסופי שבוע עד 2023. קו י-ם-תל אביב לא יפעל גם הוא בשלב זה והפעלתו תיבחן בהמשך
אסף זגריזק פורסם: 26.02.21 , 13:54
תוכנית משרד התחבורה: הרכבת תחזור לפעילות חלקית בסופי שבוע במשרד התחבורה מגבשים תוכנית להחזרת הרכבת לפעילות חלקית בסופי השבוע. עם זאת, מסתמן שהערים הגדולות בישראל יישארו מנותקות: קו חיפה-תל אביב לא יפעל כלל בסופי שבוע עד 2023. קו י-ם-תל אביב לא יפעל גם הוא בשלב זה והפעלתו תיבחן בהמשך רכבת ישראל(צילום: עידו ארז)
לאחר יותר מ-150 ימים ועל רקע סדרת הכתבות ב-ynet על אודות הנוסעים שנותרו מנותקים בעקבות ההחלטה להשאיר את הרכבת סגורה בסופי השבוע, מתגבשת במשרד התחבורה תכנית להחזרת הרכבת לפעילות חלקית בסופי השבוע, אך מסתמן שהערים הגדולות בישראל יישארו מנותקות.
רשת הרכבות תשוב לפעול בסופי השבוע בסוף חודש מרץ – אך באופן חלקי: הקו המבוקש בין חיפה לתל אביב לא יפעל כלל בסופי השבוע עד לשנת 2023. הקו שבין ירושלים לתל אביב לא יפעל אף הוא בשלב זה והפעלתו תבחן בהמשך וקו הנגב המערבי מאשקלון ליישובי השרון ישוב לפעול כקו חשמלי בחודש ספטמבר. עם זאת, יתר קווי הרכבת ובהם הקו באר שבע-תל אביב המבוקש במיוחד בקרב חיילים ייפתח, כמו גם רכבת העמק וקווי נהריה-חיפה, כרמיאל-חיפה ונוספים.
 
"הסגירה בסופ"שים תוכננה, הציבור לא עודכן"
לפי גורם במשרד התחבורה, הסגירה בסופי השבוע תוכננה וסוכמה עם קבלני חשמול מסילות הרכבת כבר בשנת 2015, אלא שלציבור לא נמסרה כל הודעה בנושא. יתרה מכך, עבודות דומות על ציר החוף בין חיפה לתל אביב אמורות היו להתקיים גם במהלך השבוע ובאמצע היום על אחת ממסילות הרכבת כמו גם בקו הדרומי. במהלך הסכמי האצת העבודות משרד התחבורה החריג את קו החוף מההסדר – ורכבות נוסעות שם בתדירות רגילה במהלך שעות היום.

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי