למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

כלכליסט-Calcalist: חשבתם שהרכבת הקלה תוקעת את העיר? חכו שהרחוב שלכם יהפוך לרחוב אופניים

Share on facebook
Share on twitter

דווקא עכשיו, כשעבודות הרכבת הקלה הופכות את תל אביב לנצורה ואת התנועה למוגבלת החלה עיריית תל אביב בפרויקט שיחסום הרבה יותר רחובות. 15% ממקומות החניה בתל אביב עתידים להתבטל, צירי נסיעה רבים יהפכו לנתיבי תחבורה ציבורית. למה דווקא עכשיו? ומי צריך את זה בכלל?

כלכליסט-Calcalist: חשבתם שהרכבת הקלה תוקעת את העיר? חכו שהרחוב שלכם יהפוך לרחוב אופניים דווקא עכשיו, כשעבודות הרכבת הקלה הופכות את תל אביב לנצורה ואת התנועה למוגבלת החלה עיריית תל אביב בפרויקט שיחסום הרבה יותר רחובות. 15% ממקומות החניה בתל אביב עתידים להתבטל, צירי נסיעה רבים יהפכו לנתיבי תחבורה ציבורית. למה דווקא עכשיו? ומי צריך את זה בכלל? העבודות בדיזנגוף בצומת עם רחוב פרישמן. העסקים יאלצו להמתין עוד קצת צילום: דור זומר
דור זומר 13:39 20.03.21
עבור תושבי מרכז הארץ החזרה לשגרה מגיעה יחד עם טעם לוואי מריר – החופש שאפשרה שנת הקורונה מן העמידה בפקקים ומחיפושי החנייה האינסופיים נגמר. הסתירה הלוגית הנעוצה בעמידה המייגעת – לנסוע למקום שבו אני מוכר את הזמן והכישרון בעבור תעריף מסוים, ובדרך לכלות זמן השווה ל-25% מזה ועוד בהתווסף עלות הדלק – זה דבר שקשה מאוד לחזור אליו בשלווה.

אבל החזרה של מטרופולין תל אביב לשגרה, שמאכלס 50% ממקומות העבודה בישראל, היא לא בדיוק מה שרבים זכרו מלפני המגיפה. המצב החמיר. הכבישים בגוש דן פקוקים יותר, צפופים יותר וזמן הנסיעה מתארך מיום ליום. העובדים עצבניים, התושבים עצבניים והמשק מפסיד כסף. והרבה. ולא רק הפקקים החמירו – מקומות החניה במרכזי הערים הפכו לבעיה אשר מזמן אינה שמורה רק לתל אביב. ערים נוספות במרכז הארץ, כמו גם ערים גדולות נוספות במטרופולינים של חיפה, ירושלים ובאר שבע – כבר לא עומדות בעומס. אז מה נשתנה?!

כפי שדווח במדור זה לפני מספר חודשים, העבודות על תשתיות התחבורה במטרופולין תל אביב מעלות הילוך, והעבודות על הקמתם של שלושת קווי הרכבת הקלה (האדום, הירוק והסגול) מתחילות לנגוס במרחב הציבורי בצורה משמעותית. העבודות על הקו הסגול כבר סגרו את חלקים בכפר שלם, בשכונת התקווה, ברחוב ארלוזורוב ובקרוב יחלו גם ברחוב בן יהודה בתל אביב. העבודות על הקו הירוק כבר גבו את כיכר הקסטל וכיכר מילאנו וחלקים נרחבים מאבן גבירול שנחסמו לטובת החפירה המיותרת של תוואי הקו הירוק בתת הקרקע. אבל מסתבר שזה ממש לא הכל.

המשך הכתבה ב כלכליסט-Calcalist
כלכליסט-Calcalist: חשבתם שהרכבת הקלה תוקעת את העיר? חכו שהרחוב שלכם יהפוך לרחוב אופניים דווקא עכשיו, כשעבודות הרכבת הקלה הופכות את תל אביב לנצורה ואת התנועה למוגבלת החלה עיריית תל אביב בפרויקט שיחסום הרבה יותר רחובות. 15% ממקומות החניה בתל אביב עתידים להתבטל, צירי נסיעה רבים יהפכו לנתיבי תחבורה ציבורית. למה דווקא עכשיו? ומי צריך את זה בכלל? נבנה על ידי קפלן ייעוץ קוד פתוח
העבודות של נת״ע יפגעו ברחובות מועטים, המסה הגדולה תפגע בתוכנית חדשה
כאילו לא די בכך, לפני שבועות אחדים נסגר לתנועה רחוב דיזנגוף לכיוון צפון החל מכיכר צינה דיזנגוף ועד שדרות בן גוריון. בכיוון הנגדי בוטלו כל מקומות החניה ובמקומם נותר נתיב נסיעה אחד משולב לתחב"צ ורכבים פרטיים. דיזנגוף אינו רחוב שתעבור בו רכבת קלה, גם לא מטרו נכון לתכנון הנוכחי. אז למה סוגרים עוד ציר נסיעה מרכזי בעיר המרכזית בגוש דן למשך למעלה מחצי שנה? בשביל נתיבי אופניים.
מדובר בפרויקט גרנדיוזי עליו הכריזה עיריית תל אביב אשר עתיד להוסיף לאתרי העבודות בדרכים והצירים החסומים מספר עצום של מקומות חניה שייעלמו ונתיבי נסיעה לרכבים פרטיים שעתידים להתבטל זמנית או לצמיתות. המספרים מדברים על בין 10-15% מסך החניות בכחול לבן בתל אביב – שייעלמו לאחר סיום כלל עבודות התשתית. וזה ממש לא הכל.
העבודות בדיזנגוף, שגם עבור הולכי הרגל הפכו את הצד המזרחי של הרחוב למגודר ונטול אפשרות מעבר לעבר הרחוב הנגדי, מגיעות בעיתוי בעייתי משהו – בדיוק בסופו של הסגר השלישי ופתיחת המשק לאחר שנה קטסטרופלית לעסקים. הגדרות לאורך הרחוב הראשי ומגבלות התנועה לא מסייעות לעסקים ולתנועה ברחוב (אם כי הוא עמוס וגדוש באנשים גם כך). לאחר שיסתיימו העבודות בנתיב המזרחי יחלו העבודות על הנתיב המערבי. הרחוב יישאר תחת מגבלות העבודות לפחות עד לחודש יוני. ומה תהיה התוצאה? כל מקומות החניה שהופקעו לא ישובו, במקומם יעבר בכל צד של דיזנגוף נתיב אופניים חד סתרי לכיוון הנגדי. בין נתיבי האופניים האלו נסלל גם נתיב תחבורה ציבורית חדש. בקיצור, תמצאו דרכים חלופיות.
המשך הכתבה ב כלכליסט-Calcalist

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי

מה העמותות באמת רוצות לעשות לתחבורה בתל אביב וזה בלי שאר הערים בישראל

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון עשו יד 1 נגד התושבים ותראו מה רשום ב pdf הבא. לא מספיק העמותות מחליטות בשבילכם/ן שהם/ן לא הרוב, אבל עכשיו נותנים להם/ן עוד מתנות על חשבון הציבור.

קרא עוד »