למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

כלכליסט-Calcalist: הקופה של מצלמות המהירות: כ-600 מיליון שקל בארבע שנים

Share on facebook
Share on twitter

נתוני המשטרה נחשפים: מאז שמצלמות המהירות הוחזרו לשימוש הן הפסיקו להנפיק דוחות חמורים על מהירות גבוהה, שכוללים זימון אוטומטי לבית המשפט, ומנגד חל זינוק במספר הדוחות הקלים • האם במשטרה חוששים שאמינותן של המצלמות שוב תוטל בספק בבית המשפט?

מערכת מצלמות הא3, המשמשת את המשטרה לאכיפה אוטומטית של מהירות ונסיעה ברמזור אדום, הכניסה לקופת המדינה כמעט 600 מיליון שקל ב־4 השנים האחרונות. כך עולה מנתונים שמסרה משטרת ישראל.
קישור לכתבה המקורית
במהלך התקופה הושבתו המצלמות לשנה, בעקבות קביעת בית משפט כי אינן אמינות, ומהנתונים עולה כי ההשבתה פגעה קשות בהכנסות. בעבר נחשף כי בתקופת ההשבתה של המצלמות מספר ההרוגים בכבישים דווקא ירד.
עוד עולה כי מאז שובן של המצלמות לפעולה ביולי האחרון שינתה המשטרה את מדיניות האכיפה שלה באופן שהגדיל מאוד את ההכנסות, והפחית את משפטי התעבורה. כך, למשל, רוב הכסף בחודשים האחרונים – 84 מיליון שקל מתוך כ־105 מיליון – הגיע מקנסות שניתנו לנהגים על עצירה באור אדום אחרי קו העצירה, עבירה שלא נאכפה בעבר.
קישור לכתבה המקורית
כלכליסט-Calcalist: הקופה של מצלמות המהירות: כ-600 מיליון שקל בארבע שנים נתוני המשטרה נחשפים: מאז שמצלמות המהירות הוחזרו לשימוש הן הפסיקו להנפיק דוחות חמורים על מהירות גבוהה, שכוללים זימון אוטומטי לבית המשפט, ומנגד חל זינוק במספר הדוחות הקלים • האם במשטרה חוששים שאמינותן של המצלמות שוב תוטל בספק בבית המשפט? מצלמת מהירות - צילום: תומר הדר
יודגש שמדובר בנתונים שהמשטרה סירבה לחשוף בעבר – גם בדיונים בכנסת על יעילות מצלמות המהירות של "פרויקט א3" – והם נמסרו רק לבקשת התנועה לחופש המידע. לדברי מנכ"לית התנועה, עו"ד רחל אדרי, "המענה המפורט מראה שוב את איכות המידע שיש למשטרה, וכמה חשוב שהיא תפרסמו באופן יזום. רק על בסיסו ניתן לקיים דיון מהותי במדיניות האכיפה בתחום התנועה, ובתחומים אחרים כמו פשיעה. אנו מקווים שבקרוב מידע רב ככל הניתן יהיה זמין לאזרחים בלחיצת כפתור וביוזמת המשטרה".
המידע שסופק אינו מלא. המשטרה מסרה רק מידע על מספר הדוחות שהמצלמות הפיקו, וגובה הקנס שהניב כל אחד מהם. חלק מהעבירות – אלפים – הן כאלו שהגדרת הקנס שלהן היא "הזמנה לדין", כלומר עבירה חמורה שכפופה לקנס גבוה, שלא ניתן לפרטו משום שהוא נתון לשיקול דעת בית המשפט, אף שייתכן מצב בו נאשם מערער על הקנס והעבירה.
כך, הנתונים על גובה הקנסות שהניבו המצלמות עשויים להיות גבוהים בהרבה משום שאינם כוללים את הסכומים שהכניסו עברייני מהירות "כבדים", בהנחה שהורשעו, כפי שלרוב קורה. במשטרה גם סירבו למסור מידע על מיקומי המצלמות שמפיקות הכי הרבה דוחות – אולי מחשש שהנתונים הללו יוצלבו עם נתוני הכבישים המסוכנים, ויתברר שאין הרבה קשר בין קניסת נהגים לבטיחות בדרכים.
קישור לכתבה המקורית

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי

מה העמותות באמת רוצות לעשות לתחבורה בתל אביב וזה בלי שאר הערים בישראל

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון עשו יד 1 נגד התושבים ותראו מה רשום ב pdf הבא. לא מספיק העמותות מחליטות בשבילכם/ן שהם/ן לא הרוב, אבל עכשיו נותנים להם/ן עוד מתנות על חשבון הציבור.

קרא עוד »