למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

themarker-דה מרקר: תקנות מיושנות של משרד החינוך תוקעות בניית אלפי דירות בהתחדשות עירונית

Share on facebook
Share on twitter
המחסור בשטחים להקמת מבני ציבור הוביל רשויות מקומיות לאשר תוכניות בנייה שבהן מוסדות החינוך הם חלק אינטגרלי ממתחם המגורים ■ ואולם משרד החינוך לא משתתף במימון מוסדות שלא נבנו על קרקע המיועדת למבני ציבור ■ "בלי גן ילדים, לא נוכל לקדם את תוכניות הבנייה"
רשויות מקומיות רבות עוצרות בתקופה האחרונה פרויקטים של התחדשות עירונית, עקב מחסור בתקציבים הנדרשים לטובת חידוש ותוספת התשתיות הנדרשות נוכח הגידול הצפוי באוכלוסייה.
כשראשי ערים מדברים על תשתיות שהמדינה חייבת לממן, או לפחות להשתתף בשיעור ניכר מעלויותיהן, הם מתכוונים בעיקר לתחום החינוך — גני ילדים ובתי ספר. בדרך כלל, המדינה מכירה בחובתה לממן את רוב ההשקעה במוסדות החינוך, ועיקר התלונות הן על עיכובים בהגעת התקציב ועל העול המוטל על העיריות בשל כך כשהן נדרשות להכשיר את מוסדות החינוך לפעילות, בעוד המימון מהמדינה מבושש להגיע. מקרים אלה התרבו על רקע אי־העברת תקציב מדינה מאז 2018 וההתבססות על תקציב המשכי.
 
העבודות נעצרו בצו מניעה זמני של בית משפט המחוזי, לאחר עתירת התושבים המתגוררים לאורך הציר שבו אמור הכביש להיסלל לצד הקו הסגול של הרכבת הקלה. לטענתם הכביש יפגע באיכות חייהם ונסלל בניגוד להבטחות שניתנו להם. הם טוענים כי הכביש היה אמור להיות משוקע בעומק 12 מטר מתחת לפני הקרקע, אבל בפועל הוא ישוקע בעומק של שישה מטרים. הסיבה לשינוי בתוכנית היא מערכת ניקוז (״מובל״), שהוקמה בציר על ידי עיריית רמת גן בניגוד לתוכניות המאושרות.
 
ואולם באחרונה נתקלות הרשויות המקומיות במכשול חדש לקידום תוכניות התחדשות עירונית: משרד החינוך, האחראי להעברת התקציבים לתשתיות בתחום החינוך, מתקשה להסתגל לתוכניות החדשות — המחייבות כיום את העיריות לרכוש או לקבל הקצאות למוסדות חינוך בשטחים בנויים (למשל, שילוב של גני ילדים בתוכנית של מבנה קיים, במקום בניית גנים בשטח נפרד שיועד לצורכי ציבור).
 

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי

מה העמותות באמת רוצות לעשות לתחבורה בתל אביב וזה בלי שאר הערים בישראל

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון עשו יד 1 נגד התושבים ותראו מה רשום ב pdf הבא. לא מספיק העמותות מחליטות בשבילכם/ן שהם/ן לא הרוב, אבל עכשיו נותנים להם/ן עוד מתנות על חשבון הציבור.

קרא עוד »