למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

bikepanel: "המייסדים" (4) – אייל הרשטיק מייסד "אופניים לכולם"

Share on facebook
Share on twitter
"המייסדים" – סדרת תוכן ב BIKEPANEL בה אנחנו יוצאים להכיר את האנשים שיצרו יש מאין בענף האופניים הישראלי.
סדרת התוכן של בייקפאנל על האנשים שהקימו דברים מאפס ושקידמו או מקדמים את הענף. לא הוספנו את המילה "דור" ל"מייסדים" כי זו לא בהכרח סדרה על הכי ותיקים בענף. מי שנחשוף בה הם לאו דווקא מבוגרים במיוחד (אם כי בד"כ כבר לא ילדים), והם לא בהכרח הכי מתוקשרים או מוכרים (למרות שחלקם כן יהיו כאלה). "המייסדים" היא סדרת תוכן שתלווה את בייקפאנל בתדירות משתנה ותעסוק באנשים שיצרו יש מאין. ביזמים שהקימו עסקים וחנויות אירועים מסורות מקומות ומפעלי תרבות שהטביעו חותם על ענף האופניים הישראלי, תרמו לו והשפיעו עליו.
אייל הרשטיק הוא המייסד הפעם: יזם סדרתי ממש, עובד באיגוד האופניים, והקים במסגרת האיגוד את "אופניים לכולם" ולאחרונה בנפרד מהאיגוד, גם את "מדריכים בדרכים". לפעילות שלו, וליכולת שלו לרתום ארגונים ממשלתיים, חברות ואנשים יש השפעה משמעותית על הענף.
bikepanel: "המייסדים" (4) – אייל הרשטיק מייסד "אופניים לכולם" "המייסדים" – סדרת תוכן ב BIKEPANEL בה אנחנו יוצאים להכיר את האנשים שיצרו יש מאין בענף האופניים הישראלי. אייל הרשטיק (צילום: יואב לביא)
ככה נכנסתי לאופניים
"עבדתי בפיתוח בחברת scitex אחרי הצבא בשנת 2001. אחד מהחברה שם היה רוכב כביש רציני, ואני חיפשתי לעצמי תחביב. הוא לקח אותי לרם גולומביק וקנינו ממנו איזה אופניים פשוטים, שהוחלפו ביקרים יותר ואחרי חודשיים, ונכנסתי לענייני טיולי השטח. מתוך הצורך בחיפוש שותפים הקמתי עם עוד כמה חברים את קבוצת השאנטי-  אנחנו מדברים על תקופת הפורומים ב IOL ואחרי זה בוואלה. הייתי פותח טיולים ב Yahoo Groups, ותוך חצי שעה טיולים היו מתמלאים. היו איתנו אז חבר'ה מאוד נחמדים כמו שוגי, אילן שחם, דניאלה ועוד… היינו שונים יחסית בפתיחות וההזמנות לכולם לבוא ולרכוב. רק לאחר מכן החל גרופי וכל הדבר הזה של לייצר טיולים הפך יותר נפוץ."
החיבור לאיגוד האופניים
"בשנת 2003 דורון מלמד היה מנכ"ל האיגוד. היו בו כ- 200 רוכבים תחרותיים. יוני היה גם אז יו"ר וזה ושלושה אנשים היוו את כל האיגוד. בשנים האלה הענף התחיל לצמוח, התחילו להתקשר רשויות, אנשים, מועצות… ודורון ביקש ממני לתת מענה לפעילות העממית.
כך פיתחתי את "פדל בטבע" – חוברת נחמדה שסיפקה לאירועים ולטיולים פרסום מודפס אחת לרבעון. נביעות הפיצה את זה פעם ב 200,000 עותקים, וקידמנו אירועים, סדנאות, והרצאוות. והשתלמויות סביב הפעילות העממית. אנחנו תמיד עוזרים לדברים לקרות- מחברים בין אנשים, מפיקים, עמותות וכו' – גם כשאנחנו לא המארגנים בפועל, הם מקבלים מאיתנו תמיכה וייעוץ.
במקביל עבדתי עם קק"ל ורט"ג על נושא הסינגלים. בזמנו ליוויתי את קק"ל בהמון פגישות, בסדנאות שערכנו בשיתוף האיגוד עם IMBA (ובעזרת איתן חברוני ממועדון רוכבי שמשון בבית שמש), ופריצת דרך הגדולה היתה בסדנא השלישית שבה ביחד עם מכון ווינגיט, קק"ל ורט"ג יצרנו את קורס בוני השבילים הראשון בארץ. הקורס הזה יצר מפנה משמעותי – יצר מקצוע. פתאום קק"ל קיבלו כתובת שהם יכולים לפנות אליה, ולהפעיל ספק שיש לו אסמכה וכתוצאה ממנה ניתן היה גם לרכוש ביטוח. זה מה שהחל את כל הבום של הסינגלים המנוהלים בישראל. פיט וובר היה המדריך שהגיע מארה"ב ועמו בנינו ממש סינגל – את חרובית.
עד אז עבדתי במקביל בהיטק, ובמקביל עשיתי תואר בהנדסת תעשייה וניהול. ב 2008 עזבתי את ההיטק, מאחר ונוצר מספיק תוכן בפעילות העממית שהפך משמעותי. במקביל גם עבדתי בצוות של פיתוח שביל ישראל באופניים. יום אחרי שעזבתי את ההייטק, כתבתי את מסמכי החזון הראשונים של "אופניים לכולם" ובמקביל תכננתי עם הראל זוסמן ורמי גולד את שביל ישראל לאופניים בפגישות עם המועצות ובשטח."

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי

מה העמותות באמת רוצות לעשות לתחבורה בתל אביב וזה בלי שאר הערים בישראל

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון עשו יד 1 נגד התושבים ותראו מה רשום ב pdf הבא. לא מספיק העמותות מחליטות בשבילכם/ן שהם/ן לא הרוב, אבל עכשיו נותנים להם/ן עוד מתנות על חשבון הציבור.

קרא עוד »