למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

haifahaifa: המטרונית | 7 קווים חדשים בדרך

Share on facebook
Share on twitter

מהפכת התחבורה הציבורית בחיפה יוצאת לדרך. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ אישר תכנית מהפכנית להקמת שבעה קווי מטרונית נוספים במטרופולין חיפה, בהיקף של 2.6 מיליארד שקלים שיהפכו את חיפה והקריות לנגישות ביותר לתחבורה ציבורית בישראל.

haifahaifa: המטרונית | 7 קווים חדשים בדרך
שר התחבורה ציין כי רשת קווי התחבורה הציבורית המתוכננת, תתבסס על שלושה קווי המטרונית הקיימים כיום, קו הכרמלית והרכבל המתוכנן ותכלול בסך הכל עשרה קווי מטרונית, שלושה קיימים ושבעה עתידיים וכן קו כרמלית וקו רכבל.
השר כץ, ציין כי מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ שבו מופעלת מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, המשלבת תדמית ייחודית במינה ורמת שירות גבוהה מהמקובל בתחבורה הציבורית. "מדובר במהפכה של ממש שתשנה לחלוטין את המציאות התחבורתית במטרופולין חיפה ותהווה מודל לערים נוספת בארץ" הוסיף כץ.
קווי המטרונית יוקמו בשיטת ה-BOT. מדובר על הארכות מסלול של קווי המטרונית הקיימת והקמת שלוחות חדשות שיכללו הקמת קו רכס הכרמל, קו נווה שאנן, הארכת הקו הקיים לנשר, הארכת הקו קיים לעכו, הארכת הקווים הקיימים לטירת הכרמל והארכת הקו הקיים לקרית אתא (מזרח). על פי התחזיות, יתבצעו בקווים אלה כ-1.2 מיליון נסיעות יומיות פנימיות. כ-40% מתוכם בעיר חיפה, 20% בקריות וכ-15% בין חיפה והקריות.
רשת קווי המטרופולין החדשה תקודם על ידי משרד התחבורה וחברת "יפה נוף" שהקימה את שלושת קווי המטרונית הקיימים במטרופולין.
המטרונית – מערכת התחבורה הציבורית המתקדמת של מטרופולין חיפה החלה לפעול לפני שלוש שנים, מבוססת על כלי רכב רב קיבולת חדיש ומרווח המאפשר נסיעה מהירה בנתיב ייעודי במטרופולין חיפה. כבר היום נחשבת המטרונית לסיפור הצלחה ברמה הבינלאומית.
מערכת "המטרונית" מורכבת מ- 3 קווים באורך כולל של כ-40 ק"מ, שמחברים את ערי המפרץ וחיפה: הראשון מאזור צפון הקריות (בסמיכות למחנה כורדני לשעבר), דרך כביש 4, שד' ההסתדרות והעיר התחתית של חיפה ועד מרכזית חוף הכרמל. הקו השני יוצא מקרית אתא למסוף בת גלים דרך שד' ההסתדרות והעיר התחתית של חיפה והשלישי מקרית ים וקרית חיים להדר בחיפה.
עם תחילת הפעלת המערכת על ידי חברת 'דן בצפון', הופעלו 90 מטרוניות, בעלי הנעה קונבנציונאלית, באורך של כ-18 מטרים. בנוסף, הופעלו מספר קטן של מטרוניות בעלי הנעה היברידית (חשמלית-דיזל) באורך של כ- 18 מטרים
המטרונית היא מערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, הנוסעת בתדירות גבוהה, בנתיבי תחבורה ייעודיים ובעלת העדפה ברמזורים. המטרונית מאפשרת לנוסע לתכנן את נסיעתו באמצעות מערכות מידע בזמן אמת. חברת דן בצפון מפעילה את המטרונית משלב ההפעלה, עם שלושה קווי מטרונית שמחברים את חיפה עם ערי הקריות. למערכת המטרונית חיבור ל-4 המרכזיות באזור: קריות, מפרץ, בת גלים וחוף כרמל. כמו כן, המערכת מתחברת לרכבת ישראל ולמוקדי הפעילות המרכזיים.
בשנה האחרונה נרשמו במטרונית כ- 30 מיליון נסיעות בקירוב (למעלה מ- 2 מיליון נוסעים בחודש, כ- 85 אלף נסיעות בממוצע ביום).
הערה חשובה: המטרונית מוסיפה זמן נסיעה בניגוד לקווים של אוטובוסים של אגד שהיו יותר מהירים ממנה בערך ב 20-30 דקות נסיעה וקווים מוצלחים אחרים שהיא תחליף בעתיד בניגוד למה שהיה לפני זה וזה בלי קווי המשך שחייבים לקחת שכל רקו המשך זה עוד 20-30 דקות נסיעה נוספות.
המטרונית מגיעה עם רציפים דחוסים שלא ניתן תמיד להכניס אליהם בטוח שלא בשעות העומס ולא תמיד ניתן לעלות אליה כי היא דחסו קווים בלי לחשוב על התוצאה
דן צפון או סופרבוס התוצאה היא נזק לתחבורה הציבורית, כאשר אגד נתן ונותן את השירות הכי טוב באיזור חיפה והקריות ולא היה צריך ולא יהיה צריך את הנתיבים המיוחדים האלה.
תוכלו לראות את אותו מודל אצל מיטל להבי – Meital Lehaviרון חולדאי – ron.huldai היום בתל אביב רק שבמקרה של תל-אביב מי שעושה את זה הם: אייל הרשטיק – Eyal Hershtik , מיטל להבי – Meital Lehavi, אסף הראל, רון חולדאי – ron.huldaiמאיה נורי – Maya Nouri  וחברת נת"ע לתושבים והעסקים ולעיר תל אביב.

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי

מה העמותות באמת רוצות לעשות לתחבורה בתל אביב וזה בלי שאר הערים בישראל

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון עשו יד 1 נגד התושבים ותראו מה רשום ב pdf הבא. לא מספיק העמותות מחליטות בשבילכם/ן שהם/ן לא הרוב, אבל עכשיו נותנים להם/ן עוד מתנות על חשבון הציבור.

קרא עוד »