למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

ynet: נתיב פלוס, אכיפה מינוס: למרות שהועבר תקציב ייעודי - כמעט לא חולקו דו"חות

Share on facebook
Share on twitter
כ-5,000 דו"חות בלבד חולקו לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בנתיבים לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש החוף ובנתיבי איילון מתחילת פרויקט נתיב פלוס. זאת למרות תקציב של 2.7 מיליון שקלים שהוקצה לטובת האכיפה. גורם שהיה שותף בהקמה: "המיזם עקר אם הנתיב הוא המלצה למיטיבי שמירת החוק". המשטרה: "איסור הנסיעה בנתיבים הופנם"
אסף זגריזק פורסם: 06.03.21 , 16:52
נתיב פלוס, אכיפה מינוס: למרות שהועבר תקציב ייעודי - כמעט לא חולקו דו"חות כ-5,000 דו"חות בלבד חולקו לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בנתיבים לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש החוף ובנתיבי איילון מתחילת פרויקט נתיב פלוס. זאת למרות תקציב של 2.7 מיליון שקלים שהוקצה לטובת האכיפה. גורם שהיה שותף בהקמה: "המיזם עקר אם הנתיב הוא המלצה למיטיבי שמירת החוק". המשטרה: "איסור הנסיעה בנתיבים הופנם" (צילום: רועי רובינשטיין)
לפני כשנה וחצי הכריז משרד התחבורה על צעד דרמטי והפך את אחד הנתיבים בכביש החוף ובנתיבי איילון לנתיב המיועד רק לתחבורה ציבורית ולנסיעות שיתופיות לרכב פרטי עם שניים או שלושה נוסעים לפחות, תלוי במקטע. המיזם שזכה לשם "נתיב פלוס" נחשב להצלחה לאחר שקיצר משמעותית את זמן הנסיעה באוטובוסים בשעות העומס ואפשר להם לעקוף את הפקקים. עם זאת, במענה לבקשה שהגישו התנועה לחופש המידע ו-ynet התברר שמתחילת הפרויקט, חולקו רק כ-5,000 דו"חות לנהגים שנסעו בו בניגוד לחוק.
נתיב פלוס, אכיפה מינוס: למרות שהועבר תקציב ייעודי - כמעט לא חולקו דו"חות כ-5,000 דו"חות בלבד חולקו לנהגים שנסעו בניגוד לחוק בנתיבים לתחבורה הציבורית והשיתופית בכביש החוף ובנתיבי איילון מתחילת פרויקט נתיב פלוס. זאת למרות תקציב של 2.7 מיליון שקלים שהוקצה לטובת האכיפה. גורם שהיה שותף בהקמה: "המיזם עקר אם הנתיב הוא המלצה למיטיבי שמירת החוק". המשטרה: "איסור הנסיעה בנתיבים הופנם" "האכיפה קריטית להשגת יעדי הפרויקט". "נתיב פלוס" בכביש החוף(צילום: שמוליק דודפור)
"לא כך דמיינו את הפרויקט שהפך להמלצה בלבד למי שמטיב עם החוק", אמר גורם שהיה שותף בהקמתו. החידוש בנתיב פלוס לעומת נתיבי תחבורה אחרים היה הסבת נתיב קיים לנתיב תחבורה ציבורית ושיתופית בתוך זמן קצר וללא תכנון וסלילה חדשים. הטכנולוגיה הנהוגה לאכיפת נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית היא באמצעות מצלמות שמנטרות את כלי הרכב שמורשים לנסוע בו, אבל בנתיב כזה שבו אפשר לנסוע גם ברכב פרטי עם כמה נוסעים לא נמצאה טכנולוגיה שמסוגלת לאכוף את הצורך. לכן, משרד האוצר העביר למשטרת התנועה תקציב ייעודי לאכיפה באמצעות אופנוענים.

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי