למתקשים לתרום ב paybox
פנו ב"צור קשר" ונחזור אליכם

evm: העיר שבה כל האוטובוסים חשמליים

Share on facebook
Share on twitter
evm: העיר שבה כל האוטובוסים חשמליים העיר שנג'ן שבסין היא העיר הראשונה בעולם שבה כל האוטובוסים חשמליים (מעל 16 אלף אוטובוסים); לפי הערכות עלויות התחזוקה של אוטובוס חשמלי היא שליש מהעלות של אוטובוס מונע בדלק. איך הממשלה דחפה את השינוי, והאם גם בארץ אפשר להגיע ליעד הזה? אוטובוס חשמלי בשנג'ן שבסין (תמונה: StreetVJ / Shutterstock.com)

העיר שנג'ן שבסין היא העיר הראשונה בעולם שבה כל האוטובוסים חשמליים (מעל 16 אלף אוטובוסים); לפי הערכות עלויות התחזוקה של אוטובוס חשמלי היא שליש מהעלות של אוטובוס מונע בדלק. איך הממשלה דחפה את השינוי, והאם גם בארץ אפשר להגיע ליעד הזה?

עד שנת 1980, העיר שנג'ן (Shenzhen) שבסין היתה כפר דייגים שמנה כשלושים אלף תושבים, אולם בארבעת העשורים שעברו מאז, הכפר צמח והפך לעיר שיש בה מרכזים כלכליים וטכנולוגיים, דבר שמשך אליו אוכלוסייה רבה. כיום מונה העיר שנג'ן למעלה משלושה עשר מיליון תושבים והיא העיר המחברת בין הונג-קונג לשאר סין ועל כן היא מהווה מרכז כלכלי גדול וחשוב.

שנג'ן שצמחה במהירות, הפכה לגדולה וצפופה וזיהום האוויר בה גדל בהתאם. רוב האוכלוסיה שחיה בה נוסעת בתחבורה ציבורית ועל כן מדובר בכמויות גדולות של רכבים ואוטובוסים. כדי להילחם בתופעת הזיהום, החליטו שלטונות סין להפוך את התחבורה הציבורית בעיר לחשמלית, שקטה ולא מזהמת בתהליך שנמשך בעשור האחרון.

100% אוטובוסים חשמליים

למעשה, העיר שנג'ן היא העיר הראשונה שכל האוטובוסים בה הם חשמליים ומספרם מגיע לשישה עשר אלף שלוש מאות ושישים אוטובוסים, שזה צי האוטובוסים החשמליים הגדול ביותר שקיים כיום בעולם. ולא רק שנג'ן, אלא ערים אחרות בסין גם כן הולכות בדרכה וגם הן מתחילות להשתמש בתחבורה ציבורית חשמלית יותר ויותר משום שהזיהום בערים אלה גדול וחמור במיוחד. כך בשנחאי, עיר גדולה אף היא, שמתכננת צי אוטובוסים חשמליים עד 2020. בינתיים, יש ברשותה למעלה משישים אחוזים של אוטובוסים חשמליים ותשתיות טעינה בהתאם.

להמשך קריאה המשך לכתבה המלאה

זה הזמן להזכיר את התוצאות של הדו גלגלי בלי דין וחשבון, בלי רישיון, בלי טסט ובלי ביטוח ובלי מספר זיהוי

מה העמותות באמת רוצות לעשות לתחבורה בתל אביב וזה בלי שאר הערים בישראל

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון

עיריית תל אביב, גופים עירוניים, עמותות ומלכ"רים והמחדל של הדו גלגלי בלי דין וחשבון עשו יד 1 נגד התושבים ותראו מה רשום ב pdf הבא. לא מספיק העמותות מחליטות בשבילכם/ן שהם/ן לא הרוב, אבל עכשיו נותנים להם/ן עוד מתנות על חשבון הציבור.

קרא עוד »